rpmmag

rpmmag

rpmmag

rpmmag

تعیین خط فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پول پوزیشن ورشتپن

به گفته آرپی ام اسپرت: تعیین خط فرمول یک هلند ۲۰۲۱ با پول پوزیشن مکس ورشتپن در برابر دیدگان هموطنان خود به پایان رسید. او امروز با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۸.۸۸۵ ثانیه در رده‌‌ی نخست ایستاد و لوئیس همیلتون را با اختلاف ۰.۰۳۸ ثانیه‌ای نسبت به خود در رده‌ی دوم می‌دید.

والتری بوتاس، هم‌تیمی همیلتون در تیم مرسدس نیز در جایگاه سوم ایستاد. پیر گسلی در حالی رده‌ی چهارم را کسب کرد و مسابقه‌ی فردا را از ردیف دوم آغاز خواهد کرد که هم‌تیمی او یعنی یوکی سونودا از رسیده به تعیین خط سوم بازماند.

سباستین فتل، راننده آلمانی تیم استون مارتین به دلیل اینکه نیکیتا مازپین در برابر دور سریع او قرارگرفت و مانع حرکت فتل شد، نتوانست زمان خوبی ثبت کند و از رسیدن به تعیین خط دوم بازماند.

اما تعیین خط فرمول یک هلند ۲۰۲۱ چندان هم بدون برخورد نبود و ۲ بار شاهد پرچم قرمز بودیم که در هر دو بار تصادف رانندگان تیم ولیلیامز دلیل آن بود. یکبار جورج راسل و بار دوم نیکلاس لطیفی.

منبع: تعیین خط فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پول پوزیشن ورشتپن


فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پیروزی مکس ورشتپن

 به گفته آرپی ام اسپرت: مکس ورشتپن، راننده هلندی تیم ردبول موفق شد تا در فرمول یک هلند ۲۰۲۱ در کشور خود و مقابل دیدگان هموطنان خود  پیروزی دلچسبی را کسب کند و زودتر از سایر رانندگان برای آخرین بار از خط شروع و پایان عبور کند.


همیلتون و بوتاس از تیم مرسدس نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.


در جریان مسابقه سباستین فتل اسپین شد ولی سریعا به مسابقه بازگشت چراکه پس از اسپین شدن خودروی او آسیب جدی ندید.


سریعترین دور مسابقه هم توسط لوئیس همیلتون آن هم در دور پایان ثبت شد تا همیلتون ۱ امتیاز بیشتر بگیرد و در جدول رانندگان فاصله‌ی زیادی بین او و ورشتپن ایجاد نشود.


نکته‌ی جالب اینکه ثبت سریعترین زمان در ابتدا در اختیار همیلتون بود ولی والتری بوتاس پیت استاپ کرد و از لاستیک‌های سافت استفاده کرد تا او یک امتیاز بیشتر بگیرد.


 هنگامی که سریعترین زمان به نام بوتاس ثبت شد، همیلتون مجددا به پیت لین آمد و در دورهای پایانی از لاستیک‌های سافت استفاده کرد تا اجازه ندهد هم‌تیمی او این یک امتیازی که برای همیلتون بسیار ارزشمند بوده را بگیرد و در دور پایان او موفق شد این کار را انجام دهد.


منبع: فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پیروزی مکس ورشتپن


 

تمرین اول فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پیشتازی همیلتون

به گفته آرپی ام اسپرت: تمرین اول فرمول یک هلند ۲۰۲۱ در پیست زندورت این کشور برگزار شد و در نهایت این لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس بود که سریعترین زمان را به نام خود ثبت کرد. مکس ورشتپن از تیم ردبول و کارلوس ساینز از تیم فراری نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم ایستادند.


اما تمرین اول بسیار کوتاه و کمتر از ۲۵ دقیقه بود چراکه هنگامی که تقریبا تنها ۱۵ دقیقه از آغاز گذشته بود، برای خودروی سباستین فتل، راننده آلمانی تیم استون مارتین مشکلی پیش آمد و او مجبور شد تا خودروی خود را کنار پیست پارک کند. 


به همین دلیل شاهد پرچم قرمز بودیم سایر رانندگان به پیت‌لین و گاراژهای خود بازگشتند. مارشال‌ها به دلیل خطر برق‌گرفتگی نتوانستند خودروی فتل را هرچه سریعتر از پیست خارج کنند و هنگامی که آنها موفق شدند این کار را انجام دهند کمتر از ۷ دقیقه از پایان تمرین نخسب زمان باقی مانده بود.


با این حال راننده‌ها به پیست آمدند تا از همین ۷ دقیقه نیز نهایت استفاده را ببرند به همین دلیل لحظات پایانی تمرین نخست مانند مسابقه اصلی شده بود چرا که رانندگان یکی پس از دیگری وارد پیست شدند و هرکدام میخواستند در فرصت باقیمانده، سریعترین زمان را ثبت کنند و بهترین عملکرد خود را نشان دهند.


منبع: تمرین اول فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پیشتازی همیلتون


تمرین دوم فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پیشتازی فراری

به گفته آرپی ام اسپرت: تمرین دوم همانند تمرین اول فرمول یک هلند ۲۰۲۱ با پرچم قرمز همراه بود، اینبار نوبت لوئیس همیتون رسید که تنها پس از ۵ دقیقه رانندگی، مشکلی برای موتورش پیش بیاید و مجبور شود همانجا و کنار پیست خودروی خود را پارک کند.

 اما در نهایت این رانندگان تیم فراری بودند که توانستند عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارند و رده‌های اول و دوم را کسب کنند. چارلز لکلرک اول و کارلوس ساینز نیز دوم شود.جایگاه سوم را نیز استبان اوکون از تیم آلپین کسب کرد.

سباستین فتل هم باوجود اینکه در تمرین نخست مشکلی برای موتورش پیش آمد ولی توانست در تمرین دوم شرکت کند. اگر استون مارتین مجبور به تعویش موتور برای فتل میشد، این راننده‌ی آلمانی جریمه میشد چراکه در حال حاضر او سومین موتور خود را استفاده میکند.


منبع: تمرین دوم فرمول یک هلند ۲۰۲۱ - پیشتازی فراری


مکلارن : مواجهه شدن با شرایط بارانی اجتناب ناپذیر است

به گفته آرپی ام اسپرت: هنگام برگزاری فرمول یک بلژیک 2021 به دلیل بارش بیش از حد باران در پیست اسپا، مسابقه پس از گذشت دو دور آن هم پشت سیفتی کار (خودروی ایمنی) لغو شد و رانندگانی که رده های یکم تا دهم را کسب کرده بودند نصف امتیاز مسابقه حالت عادی را کسب کردند.

ندریاس سیدل مدیر تیم فرمول یک مکلارن پس از برگزاری این مسابقه گفت که مواجهه شدن با چنین شرایط بارانی و آب و هوایی غیر قابل اجتناب است و در هر حال با این شرایط رو به رو خواهیم شد چرا که کنترل آب و هوا در دست ما نیست .

پس از این اتفاق صحبت ها در مورد اینکه تنظیمات خودروهای فرمول یک جوری انتخاب شوند که امکان برگزاری مسابقه در چنین شرایطی باشد آندریاس سیدل گفت که چنین اتفاقی هرگز امکان پذیر نیست چرا که هرکاری هم ما بکنیم نمی توانیم دید راننده را هنگام مواجهه شدن با چنین شرایط بارانی افزایش دهیم .

گمانه زنی ها در مورد افزایش ارتفاع خودروها و یا انتخاب انواع خاصی از لاستیک برای اینکه امکان برگزاری در شرایط آب و هوایی نامساعد وجود داشته باشد زیاد بود.اما اینگونه به نظر می رسد که چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد.


منبع: مکلارن : مواجهه شدن با شرایط بارانی اجتناب ناپذیر است